گیت های کنترل تردد و انواع آن

گیت کنترل تردد یکی از پرکاربرد ترین ابزارها در زمینه ورود و خروج افراد و همچنین امنیت ساختمان است، این گیت ها ترکیبی از تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی هستند، به وسیله این گیت ها می توان ورود و خروج افراد را در ساختمان یا اداره مدیریت کرد. در ادامه بیشتر با مزایا و معایب این دستگاه ها آشنا خواهید شد.

گیت کنترل تردد چیست؟
می توان گفت گیت ها در واقع یک مانع فیزیکی می باشند که به راحتی به وسیله آن ها می توان ورود و خروج افراد را کنترل نمود. گیت کنترل تردد بیشتر در مترو، باشگاه، فرودگاه، مراکز تجاری و اداری کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند. در مکان های که رفت آمد در آن ها زیاد است به وسیله گیت های کنترل تردد می توان برروی تردد افراد کنترل و نظارت کامل داشت. مدیران سازمان ها و اداره ها در صورت تمایل می توانند با پرداخت هزینه اندک، به مزایای بسیار زیاد این دستگاه ها برای طولانی مدت دسترسی یابند.

گیت کنترل تردد مزایای گیت های کنترل تردد
اهمیت استفاده از اتوماسیون کنترل تردد مسئله مهمی است که امروزه مدیران به آن توجه می کنند. علاوه بر گیت کنترل تردد ابزارهای بسیار زیاد دیگری برای مدیریت ورود و خروج افراد وجود دارد از جمله: سیستم حضور و غیاب، راهبند و… بسیاری از مدیران علاوه بر این که از سیستم حضور و غیاب استفاده می کنند از گیت های کنترل تردد هم استفاده می کنند. اگر به دنبال امنیت بیشتر ساختمان تان هستید بهتر است از این دستگاه ها استفاده کنید.

برخی از مزایای این گیت ها شامل:

– مدیریت تمام رفت و آمدهای افراد مختلف
– عملکرد و بازدهی پرسنل و کارکنان بهبود می یابد
– به واسطه مدیریت رفت و آمدها می توانید نظم و ترتیب ایجاد کنید.گیت کنترل تردد
– گزارش بسیار دقیقی از تردد افراد مختلف از جمله کارکنان دریافت خواهید کرد.
– در ثبت عبور و مرور افراد هیچگونه تقلب و اشتباهی رخ نمی دهد.
– نیروی انسانی در سازمان ها کاهش می یابد.
– امنیت مجموعه به واسطه نظارت دقیق بر تمام رفت و آمد تضمین خواهد شد.
– از دسترسی و ورود و خروج افراد غیر مجاز به ساختمان جلوگیری خواهد شد.

انواع گیت های کنترل تردد
گیت های کنترل تردد با سیستم های مختلفی در بازار یافت می شوند، از لحاظ مکانی که این دستگاه در آن جا نصب و استفاده می شود همچنین چگونگی دسترسی افراد، نحوه کارکرد مکانیکی و ظاهری دارای انواع مختلفی هستند و در مدل های گوناگون به بازار عرضه می شوند.

گیت های کنترل تردد گیت تردد کنترل دسترسی
این مدل از دسته ای از گیت های تردد شیشه ای محسوب می شود، که به وسیله حسگر، باله های متحرک و موتور DC امنیت ساختمان یا اداره را تامین می کند. برای جلوگیری از ایجاد ترافیک در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد این دستگاه می تواند بهترین انتخاب باشد. برای این که به افراد اجازه عبور داده شود با تنظیم گیت تردد کنترل دسترسی بر روی حالت بسته، با دریافت سیگنال فرمان از سوی این سیستم و با تایید ورود، باله متحرک کنار می رود و افراد قادر به عبور خواهند بود در غیر این صورت غیر مجاز شناخته می شود و باله متحرک باز نخواهد شد.

مدل ۸۷۰KJD

در صورتی که گیت تردد ۸۷۰KJD تنظیم شود بر روی حالت بسته قرار می گیرد، در صورت مجاز شناخته شدن افراد برای ورود، با دریافت سیگنال فرمان از سوی سیستم ، باله متحرک کنار رفته و فرد اجازه عبور خواهد داشت، در صورتی که دستگاه با تنظیم در حالت بسته قرار بگیرند و فرد غیر مجاز شناخته شود اجازه عبور نخواهد داشت. در مواقع عبور بیش از یک نفر یا عبور افراد از جهت مختلف، حسگرها آلارم می دهند. همچنین خطر بسته شدن باله ها و قرار گرفتن فرد در بین آن به دلیل تعبیه حسگرها در دستگاه تقریبا به صفر رسیده است.

گیت کنترل تردد میله ای گردان
این گیت های کنترل تردد شیشه ای بیشتر در سازمان های بزرگ و فرودگاه ها کاربرد دارد. این دو نوع گیت کنترل تردد به سیستم ایمنی برای پیشگیری از برخورد ناگهانی مجهز هستند، ویژگی های دیگر اینها قابلیت حرکت دو سویه، وجود سنسور در بدنه آن و نمایشگر برای نمایش وضعیت عملکرد دستگاه از امکانات مناسب آن محسوب می شود. قابلیت اتصال به این دستگاه ( کارت بدون تماس، کد تشخیص چهره، اثر انگشت) در این دستگاه ها وجود دارد. همچنین زمان باز و بسته شدن این نوع از دستگاه ها قابل تنظیم می باشد.

گیت تردد امنیتی گیت کنترل سه پره ای
این نوع گیت تردد میله ای را با نام تانسا هم می شناسند. بر اساس کاربرد و نیاز شرکت تانسا این دستگاه را با دو اهرم و یا بیشتر ارائه می دهد. ویژگی های دیگر این مدل را می توان چرخش میله های متصل به ماژول محرکه آن دانست که با ایجاد مانع هوشمند در ورودی اماکن نصب شده و با اتصال به سیستم های نرم افزاری کنترل ورود و خروج افراد و مدیریت هوشمند عبور و مرور را به انجام می رساند. قابلیت های دیگر این دستگاه نمایشگر برای نمایش وضعیت عملکرد گیت تانسا، همچنین قابلیت تنظیم عرض مسیر تردد نیز وجود دارد. ویژگی های این مدل جلوگیری از حرکت همزمان از سمت مقابل، توانایی تشخیص حرکت، قابلیت نصب ساعت ورود و خروج مثل؛ کارت بدون تماس، کد، تشخیص چهره و اثر انگشت و … می باشد. این دستگاه سه شاخه بیشتر در باشگاه های بدنسازی، استادیوم ها، ورزشگاه ها، استخرها، هتل ها، بانک ها و شرکت های تولیدی و همچنین فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد دارد

گیت کنترل تردد گردان
این نوع گیت با توجه به ساختار و زیبایی ظاهری که دارد، توجه بسیاری از مشتریان خود را جلب کرده است، مواد تشکیل دهنده این نوع گیت معمولا از جنس فلز خاص و شیشه است که یک میله مرکزی دارد و سه باله دارای زاویه ۱۲۰ درجه که نسبت به یکدیگر به میله مرکزی متصل هستند. زیبایی ظاهری گیت های کنترل تردد گردان باعث شده تا بسیاری از ادارات و شرکت ها از این گیت در محل کار خود و یا در سازمان ها استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *